Wydarzenia
Szkoła Ćwiczeń
ROK SZKOLNY 2024-2025
Harmonogram
lekcji pokazowych w ramach trwałości
i wpływu rezultatów projektu „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń
w gminie Żnin w roku szkolnym 2024/2025 KLIKNIJ TUTAJ
i wpływu rezultatów projektu „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń
w gminie Żnin w roku szkolnym 2024/2025 KLIKNIJ TUTAJ
ROK SZKOLNY 2023-2024
Trwałość i wpływ rezultatów
projektu „Utworzenie szkoły Ćwiczeń w gminie Żnin”
projektu „Utworzenie szkoły Ćwiczeń w gminie Żnin”
Harmonogram działań w roku szkolnym 2023/2024
1. Współpraca z placówką wspierania – Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy.
2. Objęcie wsparciem 3 szkół współpracujących z gminy Żnin: Szkoła Podstawowa
w Bożejewicach, Szkoła Podstawowa w Januszkowie, Szkoła Podstawowa w Słębowie, Szkoła Podstawowa w Brzyskorzystwi.
3.Udzielenie rocznie 50 godzin wsparcia, w tym:
a) wsparcie obligatoryjne
- sieci współpracy i samokształcenia – 16 godziny (4 godziny na obszar przedmiotowy)
- lekcje pokazowe – 24 godziny (3 godziny lekcyjne na przedmiot)
- warsztaty metodyczne – 10 godzin
b) wsparcie fakultatywne
- praktyki studenckie
- konferencja metodyczna.
Harmonogram lekcji pokazowych w ramach trwałości
i wpływu rezultatów projektu „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń
w gminie Żnin w roku szkolnym 2023/2024 -KLIKNIJW dniu 15 maja 2023 r. odbyła się Konferencja metodyczna dla nauczycieli Szkoły Ćwiczeń oraz szkół wspieranych prowadzona przez specjalistów
z Kujawsko-Pomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli:1. „Ewaluacja pracy nauczyciela2. „Dobrostan nauczyciela i ucznia”.W dniu 9 marca 2023 r. odbyły się warsztaty metodyczne dla nauczycieli Szkoły Ćwiczeń oraz szkół wspieranych na temat: „Komunikacja nauczyciel-rodzic. Jak zbudować i utrzymać relacje z rodzicami uczniów?”.
W dniu 15 września 2022 r. odbyły się warsztaty metodyczne dla nauczycieli Szkoły Ćwiczeń oraz szkół wspieranych na temat: „Komunikacja dzieci z autyzmem-terapia i profilaktyka”.
Harmonogram działań w roku szkolnym 2022/2023
1. Współpraca z placówką wspierania – Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy.
2. Objęcie wsparciem 3 szkół współpracujących z gminy Żnin: Szkoła Podstawowa
w Bożejewicach, Szkoła Podstawowa w Januszkowie i Szkoła Podstawowa w Słębowie.
w Bożejewicach, Szkoła Podstawowa w Januszkowie i Szkoła Podstawowa w Słębowie.
3.Udzielenie rocznie 50 godzin wsparcia, w tym:
a) wsparcie obligatoryjne
- sieci współpracy i samokształcenia – 16 godziny (4 godziny na obszar przedmiotowy)
- lekcje pokazowe – 24 godziny (3 godziny lekcyjne na przedmiot)
- warsztaty metodyczne – 10 godzin
b) wsparcie fakultatywne
- praktyki studenckie
- konferencja metodyczna.
Harmonogram lekcji pokazowych w ramach trwałości
i wpływu rezultatów projektu „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń
w gminie Żnin w roku szkolnym 2022/2023 zobacz tutaj
i wpływu rezultatów projektu „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń
w gminie Żnin w roku szkolnym 2022/2023 zobacz tutaj
Sieci Współpracy i samokształcenia kadry pedagogicznej
Dnia 6 kwietnia 2022 r. o godz. 14:00 w Szkole Podstawowej nr 1 w Żninie w sali nr 39 odbędzie się spotkanie sieci Współpracy w ramach projektu "Utworzenie Szkoły Ćwiczeń w gminie Żnin" w obszarze przyrodniczym.
W dniach 25-26 marca 2022r. w Ciechocinku miała miejsce dwudniowa konferencja metodyczna realizowana w ramach projektu „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń w gminie Żnin”.
Zaproszeni gości i wystąpienia w pierwszym dniu:
Dorota Grego-Planer - Postawy przedsiębiorcze uczniów - role w pracy zespołowej.
Irmina Marcinkiewicz - Design Thinking – kreowanie i wdrażanie nowatorskich rozwiązań w edukacji.
Agnieszka Badowska - Pozytywna dyscyplina jako metoda wychowawcza oparta na szacunku i miłości.
Agata Kaźmierczak - Dzieci wiedzą więcej niż nam się wydaje – bąbel matematyczny w praktyce.
Zaproszeni gości i wystąpienia w drugim dniu:
Dorota Grego-Planer - Postawy przedsiębiorcze uczniów - role w pracy zespołowej - warsztat
Robert Preus - Uciec czy utknąć? O projektowaniu wirtualnych eduroomów.
Karolina Sadecka - Od kreatywności do efektywności - Współczesne tendencje w edukacji. Metody i techniki aktywizujące na przykładzie nauczania języków obcych
Michał Marcin Kaczmarek - Trudności edukacyjne - psychopedagogiczny warsztat twórczego myślenia
Sieci Współpracy i samokształcenia kadry pedagogicznej
1luty 2022 r. godz. 14:00 spotkanie stacjonarne uczestników Sieci Współpracy i samokształcenia kadry pedagogicznej obszaru JĘZYKI OBCE utworzonej w ramach Szkoły Ćwiczeń w gminie Żnin. Temat spotkania: Wsparcie metodyczne w zakresie prowadzenia efektywnych lekcji języków obcych z uwzględnieniem motywowania do nauki.
4luty 2022 r. godz. 14:00 spotkanie stacjonarne uczestników Sieci Współpracy i samokształcenia kadry pedagogicznej obszaru MATEMATYKA utworzonej w ramach Szkoły Ćwiczeń w gminie Żnin. Temat spotkania: Jak czytać i stosować opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej.
11luty 2022 r. godz. 14:00 Spotkanie stacjonarne uczestników Sieci Współpracy i samokształcenia kadry pedagogicznej obszaru TIK utworzonej
w ramach Szkoły Ćwiczeń w gminie Żnin. Temat spotkania: Bezpieczeństwo w sieci i pozytywne aspekty korzystania z TIK.
Harmonogram lekcji pokazowych
w ramach projektu „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń w gminie Żnin”
nr POWR.02.10.00-00-3008/20, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020.
nr POWR.02.10.00-00-3008/20, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020.
HARMONOGRAM DYŻURÓW CZŁONKA ZESPOŁU DS. ROZWOJU SZKOŁY ĆWICZEŃ
ramach projektu pn. „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń w gminie Żnin” o numerze POWR.02.10.00-00-3008/20
- PRZEDSTAWICIEL INSTYTYCJI WSPOMAGANIA –
Pani Violetta Panfil Smolińska, Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy
W OKRESIE OD WRZEŚNIA 2021 DO CZERWCA 2022
zobacz
HARMONOGRAM DYŻURÓW CZŁONKA ZESPOŁU DS. ROZWOJU SZKOŁY ĆWICZEŃ
w ramach projektu pn. „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń w gminie Żnin” o numerze POWR.02.10.00-00-3008/20
– PRZEDSTAWICIEL UCZELNI WYŻSZEJ –
Pani dr inż. Natasza Święcicka, Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy
Pani dr inż. Natasza Święcicka, Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy
W OKRESIE OD WRZEŚNIA 2021 DO CZERWCA 2022
zobacz
REKRUTACJA
Rekrutacja uczestników projektu odbywać będzie się etapami we wstępnie zaplanowanych terminach:
ETAP I (luty – marzec 2021 r.) – rekrutacja dyrektorów szkoły ćwiczeń (Segment 1) – nabór na szkolenia coachingowe w ramach zadania 2,
ETAP II (marzec 2021 r.) – rekrutacja nauczycieli i trenerów szkoły ćwiczeń (Segment 2) – nabór na szkolenia warsztatowe w ramach zadania 2,
ETAP III (marzec 2021 r.) – rekrutacja szkół wspieranych,
ETAP IV (czerwiec-sierpień 2021 r.) – rekrutacja dyrektorów szkół wspieranych, (Segment 3) – nabór na szkolenia coachingowe w ramach zadania 3,
ETAP V (czerwiec-sierpień 2021 r.) – rekrutacja nauczycieli i trenerów szkoły ćwiczeń oraz szkół wspieranych (Segment 2, Segment 4) – nabór do uczestnictwa w: warsztatach metodycznych z zakresu rozwijania kompetencji kluczowych uczniów, sieciach współpracy i samokształcenia dla kadry pedagogicznej szkoły ćwiczeń i szkół wspieranych, lekcjach pokazowych, konferencjach metodycznych.
ETAP I (luty – marzec 2021 r.) – rekrutacja dyrektorów szkoły ćwiczeń (Segment 1) – nabór na szkolenia coachingowe w ramach zadania 2,
ETAP II (marzec 2021 r.) – rekrutacja nauczycieli i trenerów szkoły ćwiczeń (Segment 2) – nabór na szkolenia warsztatowe w ramach zadania 2,
ETAP III (marzec 2021 r.) – rekrutacja szkół wspieranych,
ETAP IV (czerwiec-sierpień 2021 r.) – rekrutacja dyrektorów szkół wspieranych, (Segment 3) – nabór na szkolenia coachingowe w ramach zadania 3,
ETAP V (czerwiec-sierpień 2021 r.) – rekrutacja nauczycieli i trenerów szkoły ćwiczeń oraz szkół wspieranych (Segment 2, Segment 4) – nabór do uczestnictwa w: warsztatach metodycznych z zakresu rozwijania kompetencji kluczowych uczniów, sieciach współpracy i samokształcenia dla kadry pedagogicznej szkoły ćwiczeń i szkół wspieranych, lekcjach pokazowych, konferencjach metodycznych.
Zachęcamy do udziału w projekcie i wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym.
Przed wypełnieniem deklaracji prosimy zapoznać się z równościowym regulaminem rekrutacji i udziału w projekcie.
RÓWNOŚCIOWY REGULAMIN REKRUTACJI I UDZIAŁU W PROJEKCIE.
Dokumenty rekrutacyjne:
- Deklaracja uczestnictwa w projekcie – Dyrektorzy Szkoły Ćwiczeń (SEGMENT 1)
- Deklaracja uczestnictwa w projekcie – Nauczyciele Szkoły Ćwiczeń (SEGMENT 2)
- Deklaracja uczestnictwa w projekcie – Szkoły Wspierane
- Deklaracja uczestnictwa w projekcie – Dyrektorzy Szkół Wspieranych (SEGMENT 3)
- Deklaracja uczestnictwa w projekcie – Nauczyciele Szkoły Ćwiczeń (SEGMENT 2) i Nauczyciele Szkół Wspieranych (SEGMENT 4)
HARMONOGRAM DYŻURÓW CZŁONKA ZESPOŁU DS. ROZWOJU SZKOŁY ĆWICZEŃ
w ramach projektu pn. „Szkoła Ćwiczeń w Gminie Żnin” o numerze POWR.02.10.00-00-3008/20
– PRZEDSTAWICIELA UCZELNI WYŻSZEJ –
Pani Natasza Święcicka, Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego im. Jana i Jędrzeja Śniadeckiego
w Bydgoszczy
W OKRESIE OD STYCZNIA 2021 DO SIERPNIA 2021
zobacz ( klik)
HARMONOGRAM DYŻURÓW CZŁONKA ZESPOŁU DS. ROZWOJU SZKOŁY ĆWICZEŃ
w ramach projektu pn. „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń w gminie Żnin” o numerze POWR.02.10.00-00-3008/20,
– PRZEDSTAWICIEL INSTYTYCJI WSPOMAGANIA
– Pani Violetta Panfil-Smolińska, Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy
W OKRESIE OD STYCZNIA 2021 DO SIERPNIA 2021
zobacz ( klik)
Utworzenie Szkoły Ćwiczeń w gminie Żnin
Szczegółowe informacje o projekcie:
Projekt partnerski pn. „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń w gminie Żnin” jest realizowany od 1 stycznia 2021 r. do 31 lipca 2022 r. wspólnie przez następujące instytucje:
Gmina Żnin (Partner Wiodący)
Euro Innowacje Sp. z o.o. (Partner)
Instytucjami wspierającymi realizację Projektu są:
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy
Uniwersytet Technologiczno – Przyrodniczy im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy
Numer projektu: POWR.02.10.00-00-3008/20
Całkowita wartość projektu: 1 329 688,45 zł
Kwota dofinansowania z UE: 1 329 688,45 zł
Podział środków finansowych na realizację Projektu w ramach kwoty dofinansowania Projektu w łącznej kwocie nie większej niż 1 329 688,45 PLN i stanowiącej nie więcej niż 100 % wydatków kwalifikowalnych Projektu:
1) na realizację zadań Partnera wiodącego w łącznej kwocie nie większej niż 435 467,71 PLN, w tym w ramach kosztów bezpośrednich 397 467,71 PLN oraz w ramach kosztów pośrednich 38 000,00 PLN;
2) na realizację zadań Partnera w łącznej kwocie nie większej niż 894 220,74 PLN, , w tym w ramach kosztów bezpośrednich 710 606,00 PLN oraz w ramach kosztów pośrednich 183 614,74 zł PLN;
Projekt pt. „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń w gminie Żnin” realizowany w ramach II Osi Priorytetowej Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działania 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty, konkursu nr POWR.02.10.00-IP.02-00-003/19 Wsparcie tworzenia sieci szkół ćwiczeń – II edycja.
Projekt przewiduje realizację następujących trzech zadań:
Zadanie 1 - Doposażenie pracowni przedmiotowych w sprzęt dydaktyczny i pomoce naukowe dla potrzeb funkcjonowania Szkoły Ćwiczeń;
W ramach zadania planuje się doposażyć osiem pracowni:
1. matematyczna
2. TIK
3. biologiczna
4. chemiczna
5. fizyczna
6. geograficzna
7. jęz. angielskiego
8. jęz. niemieckiego
Zadanie 2 - Wzmocnienie kompetencji kadr oraz wsparcie w zakresie przyjętych do realizacji form i metod pracy Szkoły Ćwiczeń;
W ramach zadania proponuje się działania ukierunkowane na wzmocnienie kompetencji, w tym wiedzy, umiejętności i postaw dyrektorów i nauczycieli szkoły ćwiczeń w zakresie przyjętych do realizacji obszarów tematycznych oraz form i metod pracy szkoły ćwiczeń w obszarze dydaktycznym, wychowawczym, komunikacji i zwiększenia zasięgu oddziaływania szkoły ćwiczeń.
Zadanie 3 - Prowadzenie działań zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami Szkół Wspieranych w wybranych formach i metodach pracy Szkoły Ćwiczeń
W ramach zadania proponuje się przeprowadzenie wsparcia przez nowopowstałą szkołę ćwiczeń dla siedmiu szkół wspieranych, które nie może być mniejsze niż 200 h w ciągu trwania projektu. Wsparcie będzie prowadzone przez jeden rok szkolny, tj. co najmniej 10 miesięcy i polegać będzie na realizacji wybranych form i metod pracy szkoły ćwiczeń (lekcji pokazowych, warsztatów, seminariów, konsultacji indywidualnych, przygotowania materiałów warsztatów i metodycznych dla nauczycieli w czterech obszarach przedmiotowych:
Ø Języki (język angielski, język niemiecki)
Ø Matematyka
Ø Przyroda (biologia, chemia, fizyka, geografia, przyroda)
Ø ICT (informatyka)
zgodnie ze zdiagnozowanymi w trakcie realizacji projektu potrzebami szkół wspieranych.
Cel projektu:
Poprawa funkcjonowania systemu wspomagania szkół w zakresie rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych na rynku pracy poprzez przygotowanie, wspieranie i nadanie statusu Szkoły Ćwiczeń – Szkole Podstawowej nr 1 w Żninie, dzięki realizacji kompleksowych i komplementarnych zadań: doposażenia pracowni przedmiotowych w szkole ćwiczeń (zad. 1), wzmocnienia kompetencji 30 dyrektorów i nauczycieli szkoły ćwiczeń z zakresu metod i form pracy dydaktycznej (zad.2) oraz doskonalenie zawodowe 62 nauczycieli z 7 szkół współpracujących z zakresu rozwijania kompetencji kluczowych uczniów (zad. 3) w terminie do 31.07.2022 r.
Wskaźniki zaplanowane w projekcie:
Ø 7 szkół korzystających z kompleksowego modelu wspierania pracy szkoły dzięki wsparciu EFS
Szkoła Ćwiczeń:
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich w Żninie
Szkoły Wspierane:
- Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Śniadeckiego w Żninie
- Szkoła Podstawowa nr 5 w Żninie
- Szkoła Podstawowa im. Klemensa Janickiego w Januszkowie
- Szkoła Podstawowa im. Anny i Alfreda Krzyckich w Słębowie
- Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Bożejewicach,
- Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Brzyskorzystwi,
- Zespół Szkół Specjalnych w Żnin
Ø 28 trenerów oraz członków kadry dydaktycznej, którzy w wyniku uczestnictwa w szkoleniach warsztatowych nabyli kompetencje z zakresu metod i form pracy dydaktycznej
Ø Powstanie 1 szkoły ćwiczeń w celu przygotowania i doskonalenia zawodowego nauczycieli
Ø 28 osób objętych szkoleniami i doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych
Ø 8 podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK)
Ø 8 doposażonych pracowni przedmiotowych w szkole ćwiczeń
Ø 2 Dyrektorów szkoły ćwiczeń objętych wsparciem w ramach coachingu
Ø 28 nauczycieli szkoły ćwiczeń objętych wsparciem w ramach zajęć warsztatowych
Ø 8 opracowanych i zrecenzowanych wzorcowych materiałów szkoleniowych dla nauczycieli/studentów w zakresie innowacyjnych rozwiązań organizacyjno-dydaktycznych dla potrzeb rozwijania kompetencji kluczowych wśród uczniów
Ø 7 szkół wspieranych, objętych oddziaływaniem utworzonej szkoły ćwiczeń, dla których opracowano diagnozę potrzeb
Ø 14 Dyrektorów szkół wspieranych objętych wsparciem w ramach coachingu
Ø Zorganizowana konferencja metodyczna
Ø 48 nauczycieli szkół wspieranych objętych wsparciem w wybranych formach i metodach pracy Szkoły Ćwiczeń
Ø 8 opracowanych materiałów dydaktycznych dla nauczycieli/studentów/opiekunów praktyk z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, TIK i języków obcych
Ø 16 opracowanych filmów multimedialnych z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, TIK i języków obcych
Ø 72 godziny przeprowadzonych spotkań moderowanych sieci współpracy dla kadry pedagogicznej szkół ćwiczeń w zakresie przedmiotów kształcenia ogólnego matematyczno-przyrodniczych, TIK i języków obcych
Ø 48 godzin przeprowadzonych warsztatów metodycznych dla kadry pedagogicznej szkół ćwiczeń w zakresie przedmiotów kształcenia ogólnego matematyczno-przyrodniczych, TIK i języków obcych
Ø 48 opracowanych scenariuszy lekcji pokazowych z przedmiotów kształcenia ogólnego, matematyczno-przyrodniczych, TIK i języków obcych
Ø 96 godzin przeprowadzonych lekcji pokazowych z przedmiotów kształcenia ogólnego matematyczno-przyrodniczych, TIK i języków obcych
Ø 1 raport z ewaluacji szkoły ćwiczeń